سلام. اگر فارسی زبان هستید و دوست دارید با زبان ترکی آذربایجانی آشنا شوید و آن را تا مقدار قابل قبولی فرا گیرید، به وبلاگ درستی سر زده اید! متأسفانه و یا خوشبختانه اکثر منابع آموزش زبان ترکی آذربایجانی در اینترنت، برای گویشوران این زبان طراحی شده و قابلیت آموزش به فارسی زبانان را ندارند. در این وبلاگ سعی خواهد شد قواعد این زبان به همراه مثال های متعدد آموزش داده شود. از طرفی این وبلاگ می تواند منبع خوبی برای هم وطنان آذربایجانی، که زبان مادری خود را در مدرسه نمی آموزند باشد تا بتوانند این زبان را به طور آکادمیک نیز فرا گیرند و انتقال این زبان به نسل های آینده، صرفا سینه به سینه نباشد.

به ازای هر چند درس از قواعد، یک درس مکالمه نیز در نظر گرفته شده است تا زبان آموزان با محاورات زبان ترکی آذربایجانی هم آشنا شوند و مکالمات روزمره آن را فرا گیرند. سعی خواهد شد تمامی درس های محاوره همراه با عکس اشیا (یادگیری به کمک حافظه تصویری) باشد، تا یادگیری نه امری ملال آور و خسته کننده، بلکه پدیده ای توام با اشتیاق باشد تا موثر واقع شود.

سعی می کنم هر از چند گاهی  مطالب این وبلاگ را به روز کنم و مطلب جدیدی (درس جدیدی) به آن اضافه کنم. فاصله ی بین دو درس، بیش از یک هفته نخواهد شد.  40 تا 50 درصد هر درس به آموزش، و 50-60 درصد دیگر آن به مثال اختصاص داده خواهد شد. درس ها کوتاه خواهند بود تا دوستان برای یادگیری این زبان دچار کمبود وقت نشوند.

فراموش نکنید یادگیری زبان فرایندی آنی نیست و به زمان نیاز دارد. در طول مدت یادگیری نباید خسته شوید و تکرار چندین باره ی هر درس را از یاد نبرید. اگر بتوانید با وبلاگ جلو بیایید، در انتها به دانش بسیار خوبی از زبان ترکی آذربایجانی خواهید رسید.

این وبلاگ لغت نامه (دیکشنری) ترکی آذربایجانی به فارسی هم خواهد داشت که به مرور زمان تکمیل خواهد شد و در حال حاضر بالغ بر 500 واژه دارد